i-Days 2021 innovációs ötletverseny - idén előben (is)!

Ha unod az örökös sorban állást, tolongást az orvosi rendelőkben, ha unod, hogy hiába mész időpontra biztos, hogy várnod kell; ha eleged van abból, hogy ahány ajtón bemész annyiszor kell elmondanod, hogy miért jöttél, mi a panaszod; ha szeretsz kütyüzni, csatlakozni, böngészni és szívesen látnál okoseszközöket az egészségügyi intézmények minden sarkában; ráadásul tele vagy ötletekkel, csak senki nem hallgat meg, akkor itt a lehetőség, hogy tegyél ez ellen! Az egészségügynek szüksége van rád! 

2021 november 4-én a Pécsi Tudományegyetem ÁOK Transzdiszciplináris Kutatások Intézete az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel, a Simonyi Bedc Vállalkozásfejlesztési Központtal  és a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködésben ismét megrendezi a tavaly nagy sikerrel zárult Innovation Days elnevezésű ötletversenyét.  

Idén 5 olyan kihívásra keresünk megoldást, amely mind valós igényen alapul:

 

  1. Bábeli zűrzavar

Folyamatos telefoncsörgés, végeláthatatlan adminisztrációs feladatok, lefagyó számítógépes rendszerek, folyamatosan ki-be mászkáló munkatársak darabolják fel folyamatosan a rendelést. Ráadásul összefolynak a munkafolyamatok, strukturálatlan a munkaszervezés is így ezek emiatt kevesebb idő jut egy-egy betegre, az ellátás kapkodva zajlik, mind az orvos, mind a beteg, feszült, türelmetlen, ami nagy mértékben rontja az ellátás minőségét.  

Milyen megoldással lehetne megszüntetni a fenti állapotokat? 

  1. „Hiába fürösztöd önmagadban, csak másban moshatod meg arcodat” – A visszajelzési kultúra hiánya az egészségügyben

Hogyan lehetne motiválni az egészségügyi dolgozókat, hogy elmondják, a vezetőket pedig, hogy meghallgassák a kritikus, építő véleményeket egyaránt? Mi lenne erre a legjobb megoldás, hogyan lehetne ezt a leghatékonyabban, úgy megvalósítani, hogy ez a lehetőség minden egészségügyi dolgozó számára elérhető legyen, valamint, hogy az elmondott ne csupán pusztába kiáltott szó legyen?  

  1. Skynet – az okoskórház ébredése

Egy olyan folyamatmenedzsment kezelő rendszer tervezése a feladat, amely a beteg belépésétől az egészségügyi intézményből való távozásán át az utókezelésig nem csak segít nyomon követni a folyamatot, hanem a tervezhetőségből adódóan optimalizálja is a folyamatot, megszűntetni a betegfeltorlódást. (Visszakereshetőség, betegedukáció, statisztika) 

  1. Kérem a következőt! 

Egy olyan egységes betegregisztrációs és beteghívó platform megtervezése a feladat, amely minden korosztály részére könnyedén alkalmazható. Fontos eleme, hogy az kezelőorvos részére “látható legyen”, hogy éppen merre jár a beteg.    

  1. Írtam én már eleget

Egy olyan IT alapú megoldást keresünk, amely amellett, hogy segít az adminisztratív terhek csökkentésében, könnyen kezelhető és elérhető dokumentumkezelést biztosít az egészségügyi dolgozóknak (és akár a betegeknek is?) 

A részvételhez semmilyen előképzettség nem szükséges, csupán hallgatói jogviszony, te és a lelkesedésed kell!   

A részvételhez maximum 6 fős csapatok jelentkezését várjuk, de ha nincs csapatod és szívesen jönnél, akkor is jelentkezz, a többit mi megoldjuk.   

Az esemény helyszíne:  

  • Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar 7622 Pécs, Rákóczi út 80. 
  • Amennyiben nem tudsz személyesen megjelenni biztosítjuk az online csatlakozás lehetőségét is 

Időpont: 2021 november 4. reggel 9-től

Regisztrációhoz kattints az alábbi linkre:

További információt az eseménnyel kapcsolatban az alábbi linkre kattintva találsz: